Lapan jam yang lalu, seorang pengguna Facebook bernama Kelly Ong telah membuat posting dan melaporkan komplen kepada page Samsung Mobile Malaysia, mengatakan yang kamera phone dia (model Samsung A7) rosak.
Sukar bagi saya untuk membaca … ah tidak, ianya menyakitkan untuk membaca kenyataan beliau yang terlalu panjang.
Nampaknya dia sudah pergi ke kedai dan pusat perkhidmatan Samsung di Sunway Carnival Mall di Seberang Prai hanya untuk diberitahu bahawa mereka tidak dapat menyelesaikan masalah ini. Selain itu, nampaknya ramai pelanggan lain telah mengadu mengenai isu yang sama.
Kelly mendakwa bahawa dia telah menggunakan telefon Samsung selama bertahun-tahun dan ini adalah kali pertama beliau menghadapi masalah seperti itu. Selepas pemeriksaan ringkas pada ulasan dan ciri-ciri kamera A7, nampaknya, tidak ada mekanisme penstabilan optik untuk kamera maka mengapa ia boleh menghasilkan gambar kabur.
Sesetengah orang netizens yang melihat aduan itu mencadangkan bahawa dia memeriksa tetapan kamera depannya dan memastikan mod ‘kabur’ atau ‘fokus-kecantikan’ dimatikan.
Sementara yang lain hanya tertawa terhadap tatabahasa dan memberitahunya untuk google sedikit tentangfotografi.
Berikut adalah komen-komen yang telah ditinggalkan oleh netizen:
“Bro, buangkan post ini sebelum terlambat. Ini adalah terlalu bodoh.”
“Ianya hanya fokus dengan orang yang penting..”
“Ini bukan masalah telefon bimbit, tetapi masalah orang yang tidak mempunyai asas-asas dalam fotografi.”
Hei, saya bukan orang yang mahir tetapi saya yakin bahawa ia hanya masalah fokus. Adakah terdapat pakar teknologi di luar sana yang boleh membantu gadis yang dalam kesusahan ini?
Sumber: Facebook
The post Samsung, Seseorang Pelanggan Anda Memerlukan Pertolongan appeared first on The Coverage Edisi BM.
from The Coverage Edisi BM http://ift.tt/2tzJxWX
via IFTTT
0 comments:
Post a Comment